Jums vajag vairāk nekā vienu objektīvu,
bet kurš der tieši jums?

Maināmo objektīvu izvēle nav ierobežota līdz tam standarta objektīvam, kas ir kopā ar kameru.Ir daudzi citi lieliski objektīvi, ar ko papildināt savu fotografēšanas pieredzi!

Īpaši iesakām šos četrus PENTAX objektīvus, kas var piešķirt jūsu attēliem jaunu dimensiju.

(Standarta objektīvs = objektīvs, kas parasti ir komplektā ar nopirkto kameru)

    pentax lenses

Situācija 01

Ainava

Ja vēlaties fotografēt ainavu no neparastas perspektīvas, iesakām DA 35mm F2.4 AL.
Ainavas perspektīvas maiņa būtiski izmainīs attēla rezultātu.

smc PENTAX-DA 35mm F2.4AL

Standard zoom kit lens

smc PENTAX-DA 35mm F2.4 AL

Standarta objektīvs

Fotografējot ar standarta objektīvu stāvot, tiek iegūts parasts leņķis ar ēnām, ko viegli redzēt attēlā no saulstariem, kas iziet cauri kokiem.Taču iegūtā ainava ir pavisam citāda, ja fotografē no zemāka leņķa pie zemes.Nelielais neasums attēla priekšpusē rada attēla dziļumu.

Ja tiek fotografēts ar leņķi, kas līdzīgs acs redzamajam, tiek iegūts "parasts" ainavas attēls.Ja fotogrāfs vēlas izmainīt perspektīvu fotografējot ar tālummaiņas objektīvu, novērojama tendence, ka tiek fotografēts tajā pašā stāvoklī un tiek izmantota tikai tālummaiņas funkcija.Ja jums ir objektīvs ar fiksētu fokālo atstatumu, piedomājiet, kā mainīt leņķus, izmantojot ķermeni un mainot stāvokli.


Situācija 02

Portrets

DA 35mm F2.4 AL ir labs objektīvs cilvēka dabiskās izpausmes fotografēšanai.
Fotografējot no tuvuma, šo dabisko izpausmi ir vieglāk uztvert.

smc PENTAX-DA 35mm F2.4AL Standard zoom kit lens
smc PENTAX-DA 35mm F2.4 AL Standarta objektīvs

Mēģiniet uztvert dabisko izpausmi, vienlaicīgi piedaloties sarunā.Svarīgākais ir, lai jūs abi būtu atslābinājušies viens pret otru.Šis attēls uzņemts, motīvam mierīgi sēžot uz sola ēnā.Maksimālā diafragma ir liela, tādēļ persona izceļas uz fona vairāk, nekā ja būtu izmantots parasts standarta objektīvs.

Maksimālā diafragma atšķiras šim un objektīvam ar fiksētu fokālo attālumu ar lielāku asuma dziļumu.Tādos apstākļos modelis pazūd fonā.Lai radītu atmosfēru, kas līdzinās tai, kas iegūta ar objektīvu ar fiksētu fokālo attālumu, jāizvēlas pozīcija, kurā fons ir tālāk.


Situācija 03

Puķes

Lai efektīvāk fotografētu puķes, iesakām DA 35mm F2.4 AL.Jaunus leņķus varat atklāt, mainot pozīciju.

smc PENTAX-DA 35mm F2.4AL Standard zoom kit lens
smc PENTAX-DA 35mm F2.4 AL Standarta objektīvs

Fotogrāfs vēlējās tvert puķu dobi, bet arī iekļaut fonā esošo ēku.Fotografējot acu līmenī ar standarta objektīvu, iegūst ņirbošu iespaidu.Ja fotografē ar augšupvērstu leņķi un pieiet tuvāk puķēm, fotogrāfam izdodas sakārtot fona kompozīciju un pat ietvert debesis.

Pazeminot kameru, varbūt var iegūt līdzīgu attēlu šim ar objektīvu ar fiksētu fokālo attālumu.Mainot ir svarīgi apzināties iespējas, kas rodas mainot leņķus, nevis uzticēties tālummaiņai.Tā kā objektīvam ar fiksētu fokālo attālumu nav tālummaiņas, tas var jums palīdzēt attīstīt dabisku izpratni par kustību.


Situācija 04

Dzīvnieks

Izmēģiniet DA 35mm F2.4 AL, lai fotografētu dzīvniekus aizraujošā leņķī.Saskaņojot dzīvnieka acu līmeni ar savu, varat radīt tuvuma sajūtu.

smc PENTAX-DA 35mm F2.4AL Standard zoom kit lens
smc PENTAX-DA 35mm F2.4 AL Standarta objektīvs

Mīlīgo kaķēnu interesē daudzas lietas.Vadot kaķēna skatienu ar lietu palīdzību, kas saista kaķēna uzmanību, fotogrāfs var viegli iegūt dažādas izpausmes.Fotografējot telpā, varat izmantot tumšākus gaismas apstākļus nekā ir optimāli, taču neasumu varat mīkstināt atverot diafragmu, lai izmantotu īsāku ekspozīcijas laiku.

Izmantojot standarta objektīvu, jūs neapzināti tieksities fotografēt ar harmonisku kompozīciju.Kad esat attīstījis kustīguma izjūtu, izmantojot objektīvu ar fiksētu fokālo attālumu, jūs apzināti radoši mainīsiet leņķus arī tad, ja izmantosiet objektīvu ar tālummaiņu.


Tuvu cilvēka redzes leņķim
Standarta objektīvs

smc PENTAX-DA 35mm F2.4AL

Standarta objektīvs

smc PENTAX-DA 35mm F2.4 AL

smc PENTAX-DA 35mm F2.4 AL 

Ar šo objektīvu iegūsiet uztveres leņķi, kas ļoti līdzīgs tam, ko redzat ar savām acīm.Ar fiksētu fokālo attālumu ir grūti notvert attēlu, pašam nemainot savu pozīciju.Izmantojot uztveres leņķi, kas ir tik līdzīgs mūsu acs redzētajam, pastāv risks iegūt garlaicīgus un plakanus attēlus, ja neiemācīsieties attīstīt pats savus leņķus.Meklējot labāko leņķi, jūs atklāsiet, ka uzņemat jaunus un atšķirīgus attēlus ceļā uz ideālo leņķi.

Situācija 01

Ainava

Ar DA 50mm F1.8 var uzņemt aizraujošus attēlus ar “bokeh”- efektu.
Pat ikdienišķs motīvs var kļūt par atmiņā paliekošu vērtību, ja izmanto “bokeh"- efektu pareizā veidā.

smc PENTAX-DA 50mm F1.8 Standard zoom kit lens

smc PENTAX-DA 50mm F1.8

Standarta objektīvs

Lai izplūdušajam fonam piešķirtu pēc iespējas mīkstāku toni, fotogrāfs ir novietojis fokusa punktu vistālākajā attēla daļā.Salīdzinājums ar attēlu, kas uzņemts ar standarta objektīvu.Izplūdums ir līdzīgs abos attēlos, taču fona uztvere atšķiras.

Salīdzinājumā ar attēlu, kas uzņemts ar fiksēto fokusa garumu, šajā attēlā trūkst mīkstuma.Izmantojot tikai standarta objektīvu, ir grūti iegūt tik lielu atšķirību starp attēliem.


Situācija 02

Portrets

Lai fotografētu portretus ar asākiem kontrastiem, iesakām DA 50mm F1.8.
Tam ir lielāks diafragmas atvērums nekā standarta objektīvam, un ar skaisto izplūdumu fonā var notvert attēlus, kuros motīvs izceļas labāk.

smc PENTAX-DA 50mm F1.8 Standard zoom kit lens
smc PENTAX-DA 50mm F1.8 Standarta objektīvs

Kad esat gatavs sākt portretu fotografēšanu ar profesionālāku pieeju, vieglākais ir sākt ar īso teleobjektīvu ar lielu diafragmas atvērumu.  Novietojot modeli ēnā, viņas ādas iespaids būs maigāks.Ar standarta objektīvu problēmas rada fons.

Atšķirība starp modeli un fonu ir viena no lietām, kas padara attēlu neaizmirstamu.Izmantojot objektīvu ar fiksētu fokusa attālumu, tiek noņemti ierobežojumi, kas var izveidoties fonā.Tādējādi dažādus motīvus var fotografēt ar lielāku brīvību. Arī standarta objektīvs var kompensēt problēmas fona izvēlē.


Situācija 03

Puķes

Ar DA 50mm F1.8 varat iegūt izteiksmīgus “bokeh”- efektus, kas vienlaicīgi izceļ motīvu un nošķir fonu.
Motīva klātesamību var vēl vairāk uzlabot, samazinot asuma dziļumu.

smc PENTAX-DA 50mm F1.8 Standard zoom kit lens
smc PENTAX-DA 50mm F1.8 Standarta objektīvs

Labākais veids, kā fotografēt puķes, lai tās būtu skaistas un izceltos no apkārtnes.Pirmkārt, sameklējiet puķes, kas var kalpot kā motīvs.Tad, apzinot, kas ir apkārt motīvam, varat izmantot “bokeh”- efektu, lai radītu izplūdušu fonu un iegūtu maigu un niansētu attēlu.

Puķes, kas izceļas, kad skatās uz tām ar neapbruņotu aci, var viegli saplūst ar attēla fonu.Nedaudz izmainot leņķi, varat iegūt labāku rezultātu. Pat, ja izmantojat standarta objektīvu, ir vērts mirkli padomāt un izplānot attēla leņķi.


Situācija 04

Dzīvnieks

DA 50mm F1.8 ir ļoti labs kustīgu dzīvnieku fotografēšanai.
Spēja veidot maigu izplūdumu, fotografējot kaut ko, kas apgrūtina fona kontroli, ļauj jums pilnībā pievērsties motīva tveršanai.

smc PENTAX-DA 50mm F1.8 Standard zoom kit lens
smc PENTAX-DA 50mm F1.8 Standarta objektīvs

Pašsaprotama izvēle, jo tas veido "bokeh" efektu fonam tā, ka tas gandrīz izkūst.Atšķirībā no standarta objektīva šim ir maksimālā diafragma, kas ļauj pat telpās uzņemt attēlus ātri un bez vajadzības izmantot pārāk īsu ekspozīcijas laiku

Kaķēna izteiksme ir mīlīga, bet, jo vairāk skaties uz attēlu, jo vairāk jūt, ka viss apkārt tam ir problemātisks.Bērni un dzīvnieki, piemēram, kaķi, ne vienmēr kustas tā, kā vēlētos fotogrāfs.Ja nav iespējas ietekmēt fonu, "bokeh" efekts ir vienīgais, uz ko varat paļauties.


Objektīvs, kas viegli iepatīkas ar īpašajiem foto efektiem un "bokeh" efekta izpludināšanu.

smc PENTAX-DA 50mm F1.8

Vidējs teleobjektīvs

smc PENTAX-DA 50mm F1.8
smc PENTAX-DA 50mm F1.8

Šim objektīvam ir mērens tele skatleņķis.Šī leņķa izcila iezīme ir iespēja viegli nošķirt mērķi no visa apkārtējā.Tā kā tam ir liela maksimālā diafragma, ir viegli saglabāt maigo "bokeh" efektu un izmantot to, lai patiešām parādītu motīva mērķi.Izvēloties motīvu, kas ir nedaudz tālāk nekā parasti, varat vieglāk iegūt attēlu, kas var izmantot "bokeh" efektu gan attēla fonā, gan priekšplānā.

Situācija 01

Ainava

Ja vēlaties fotografēt dinamiskas ainavas, iesakām DA FISH-EYE 10-17mm F3.5-4.5 ED [IF].
Varat izveidot aizraujošus un interesantus attēlus, novietojot objektu ar tilpumu pie attēla malas.

smc PENTAX-DA FISH-EYE 10-17mmF3.5-4.5 ED [IF] Standard zoom kit lens

smc PENTAX-DA FISH-EYE 10-17mm F3.5-4.5 ED [IF]

Standarta objektīvs

Skaistas, skaidras debesis.Fotogrāfs uzņēmis šo attēlu ar koku centrā.Ēka ir deformēta, bet tas ir tieši tas deformējuma veids, kas padara šo objektīvu unikālu un īpašu.Ja attālināsities no motīva, deformējums samazināsies, un palielināsies iespaids, ka attēls izplešas.

Mainot pozīciju no attēla uzņemšanas vietas ar zivsacs objektīvu, fotogrāfs mēģina izveidot līdzīgu iespaidu savā attēlā.Koka klātbūtne joprojām paliek, bet iespaids, ka attēls izplešas, jūtams diezgan atšķirīgi.Ja meklējat tieši iespaidu, ka attēls izplešas, zivsacs objektīvs ir daudz labāka alternatīva.


Situācija 02

Portrets

Ja vēlaties iegūt dinamiskus portretu attēlus, iesakām Pentax DA FISH-EYE 10-17mm F3.5-4.5 ED [IF].
Fotografējot pret fonu ar daudzām taisnām līnijām, palielinās deformācija.Tas rada aizraujošu attēlu ar citādām sajūtām.

smc PENTAX-DA FISH-EYE 10-17mm F3.5-4.5 ED [IF] Standard zoom kit lens
smc PENTAX-DA FISH-EYE 10-17mm F3.5-4.5 ED [IF] Standarta objektīvs

Šis attēls uzņemts ārā no leņķa, kas rada iespaidu, ka attēls izplešas un attēlā rada dziļumu.Ja salīdzina ar attēlu, kas uzņemts ar standarta objektīvu, dziļums ir daudz izteiktāks.

Labākai dziļuma sajūtai fotogrāfs ir nedaudz saliecies fotografējot.Ja skatās tikai uz šo attēlu, tam ir ļoti skaista kompozīcija.Taču tas ir daudz mazāk izteiksmīgs nekā zivsacs objektīva attēls.Objektīvu maiņa dod iespēju variēt jūsu attēlus.


Situācija 03

Puķes

Ja attēlā vēlaties vairāk izcelt puķu formu, iesakām DA FISH-EYE 10-17mm F3.5-4.5 ED [IF].
Fotografējot puķes no dažādiem leņķiem, attēlā rodas dažādu veidu deformācijas, tādējādi varat izveidot attēlu ar lielāku efektivitāti.

smc PENTAX-DA FISH-EYE 10-17mmF3.5-4.5 ED [IF] Standard zoom kit lens
smc PENTAX-DA FISH-EYE 10-17mm F3.5-4.5 ED [IF] Standarta objektīvs

Fotografējot apaļu puķi, viens veids, kā pastiprināt puķes klātbūtni, ir izveidot attēlā deformāciju.Tas ir ļoti efektīvi īpaši ar puķēm, piemēram, saulespuķēm, kas patiešām ir apaļas.Izplešanās fonā liek attēlam izskatīties tā, it kā tā būtu fotografēta no kukaiņa skatleņķa.Kad meklē labu fotogrāfijas motīvu, mēģini iztēloties, ka esi kukainis.

Ja nolūks ir portretēt skaistu puķi, šis objektīvs ir labāka izvēle.Taču, kaut arī šis attēls ir ļoti skaists, tam trūkst kaut kā aizraujoša un pārsteidzoša, kas iespaido skatītāju.Mēģiniet nomainīt objektīvu, lai novērstu, ka visas ainavas skatītājam liekas redzētas.


Situācija 04

Dzīvnieks

Komiskām bildēm iesakām zivsacs objektīvu, piemēram, ”big nose” attēliem ar lieliem deguniem.
Mainot attālumu, kamēr fotografējat, varat iegūt dažādas aizraujošas izteiksmes.

smc PENTAX-DA FISH-EYE 10-17mm F3.5-4.5 ED [IF] Standard zoom kit lens
smc PENTAX-DA FISH-EYE 10-17mm F3.5-4.5 ED [IF] Standarta objektīvs

Kad fotogrāfs pietuvojās, kaķis kļuva ziņkārīgs un izlēma pienākt tuvāk.Ja skaties meklētājā, tas var darīt kaķi piesardzīgu, tāpēc iesakām skatīties tieši un pietuvināt kameru.

Standarta objektīvs ir pilnīgi noderīgs parastiem attēliem, bet nereti šķiet, ka tādi tradicionāli attēli ir nepietiekami.Izmantojot objektīvu, kas ļauj veikt būtiskas izmaiņas attēlā, var veikt atsvaidzinošas pārmaiņas un iegūt pilnīgi jaunu skatījumu uz lietām.


Objektīvs ar pārveidošanas un izplešanas iespējām

smc PENTAX-DA FISH-EYE 10-17mmF3.5-4.5 ED [IF]

Zivsacs objektīvs

smc PENTAX-DA FISH-EYE 10-17mm F3.5-4.5 ED [IF]
smc PENTAX-DA FISH-EYE 10-17mm F3.5-4.5 ED [IF]

Šis objektīvs ļauj iegūt ekstrēmu platuma leņķi no ultra līdz zivsacs.Objektīva skatleņķis ir daudz platāks nekā cilvēka acij.Tādēļ cilvēks attēlā redz izplešanos, ko neredz īstenībā.Raksturīgā deformācija kļūst izteiktāka, jo vairāk pietuvojaties motīvam.Kad esat iemācījies strādāt ar zivsacs objektīvu, varat beigt visu laiku medīt leņķus ar ekstrēmu aptvērumu un iemācīties izmantot objektīvu arī mazajām detaļām.

Situācija 01

Ainava

Ja atrodat kādu motīvu, kas ļoti iepatīkas, iesakām izmantot DFA MACRO 50mm F2.8.
Tas var portretēt smalkas detaļas labāk nekā standarta objektīvs.

smc PENTAX-D FA Macro 50mm F2.8 Standard zoom kit lens

smc PENTAX-D FA Macro 50mm F2.8

Standarta objektīvs

Fotogrāfs fokusējās uz metāla detaļu, kas visu notur vietā.Viņš uzmanījās, lai nebūtu pārāk tuvu un nezaudētu noskaņu.Piekļūt tuvu savam motīvam ir aizraujoši ar makroobjektīvu, taču reizēm jāuzmanās, lai nezaudētu kopuma līdzsvaru.

Šo attēlu fotogrāfs uzņēmis no tāda paša attāluma kā ar makroobjektīvu.Standarta objektīva augsto standartu var izmantot, ja vēlas uzņemt tādus tuvos attēlus kā šis.Lūdzu, apskatiet piemēru rūpīgi, lai redzētu atšķirību starp standarta objektīvu un objektīvu ar fiksētu fokusa attālumu.


Situācija 02

Portrets

Ar DFA MACRO 50mm F2.8 varat koncentrēties uz cilvēka ķermeņa mazajām detaļām, piemēram, pirkstu galiem.
Fotografējot ar makroobjektīvu, iespaids attēlā mainīsies atkarībā no izmantotā fokusa punkta, kas ļauj iegūt attēlos dažādas izteiksmes.

smc PENTAX-D FA Macro 50mm F2.8 Standard zoom kit lens
smc PENTAX-D FA Macro 50mm F2.8 Standarta objektīvs

Fotogrāfa fokuss šeit bija uz pirkstiem, fokusa punkts bija vidējā pirksta nags.Ar fokusa punkta klātbūtni pazūd bokéh efekts fonā.Tas, ka naga spīdums šķiet spēcīgāks nekā ar standarta objektīvu uzņemtajā attēlā, parāda, kāds asums piemīt šim objektīvam.

Šeit svarīgas atšķirības rada gaisma, jo varat salīdzināt divus attēlus, kas uzņemti vienā vietā.Ja būtu tikai viens attēls, arī ar standarta objektīvu fotografētā bilde izskatītos labi, taču salīdzinot redzama atšķirība.


Situācija 03

Puķes

Ja vēlaties pieiet tuvāk, lai varētu fotografēt puķes pēc iespējas lielākas, ir laiks pamēģināt DFA MACRO 50mm F2.8.
Tiek uzņemtas arī vismazākās detaļas.

smc PENTAX-D FA Macro 50mm F2.8 Standard zoom kit lens
smc PENTAX-D FA Macro 50mm F2.8 Standarta objektīvs

Fotogrāfs piegājis puķēm cik vien tuvu iespējams.Šeit redzam atšķirību starp īpašu makroobjektīvu un standarta objektīvu.Viens veids, kā fotografēt puķes, ir izmantot apkārtni, iekļaujot fonu, bet, ja vajag uzsvērt kādas puķes detaļas, vajadzīgs makroobjektīvs.

Šis attēls fotografēts no iespējami mazākā attāluma ar standarta objektīvu.Lai iegūtu maigāku puķes attēlojumu, būtu bijis jauki pieiet tuvāk.Fotografējot puķes, makroobjektīvs dod lielāku brīvību un ir vienkāršāk izveidot atmiņas vērtas kompozīcijas.


Situācija 04

Dzīvnieks

Ar DFA MACRO 50mm F2.8 jūs varat koncentrēties uz konkrētām detaļām un atklāt dimensijas, kas citādi  parastā standarta motīvā nav redzamas.

smc PENTAX-D FA Macro 50mm F2.8 Standard zoom kit lens
smc PENTAX-D FA Macro 50mm F2.8 Standarta objektīvs

Šajā acu zīlītē redzams savvaļas dzīvnieka spēks.Ja tā vietā uzņem attēlu ar visu kaķi, var būt grūti izveidot citu iespaidu kā ”mīļš”.Taču, mainot skatījumu un fokusējoties uz konkrētu kaķa detaļu, attēls iegūst pilnīgi citu raksturu.Lai varētu tuvoties, pamatlikums ir ļaut kaķim aprast ar jūsu klātbūtni un tad lēnām pietuvoties.

Fotogrāfs vēlējās notvert mierīgā kaķa spilgtāku izteiksmi.Apaļās acu zīlītes šarms rada ļoti atšķirīgu izteiksmi salīdzinājumā ar attēlu, kas fotografēts ar makroobjektīvu.Mainot objektīvu, tiek radīta iespēja apgūt dažādus attēlu veidus.


Objektīvs, kas ļauj no jauna atklāt bērnu dienu skatījumu.

smc PENTAX-D FA Macro 50mm F2.8

Makroobjektīvs

smc PENTAX-D FA Macro 50mm F2.8
smc PENTAX-D FA Macro 50mm F2.8

Makroobjektīva izcilā iezīme ir iespēja ļoti pietuvoties attēla motīvam.Atklājas, ka  tuvums attēla motīvam ir aizraujošs un fascinējošs.Fotografēt būs vieglāk, ja vispirms rūpīgi apskatīsiet motīvu ar acīm, tad atradīsiet punktu, uz ko fokusēties.Kad esat atradis motīvu un sācis tam tuvoties, pamanīsiet, ka pat neliela sašūpošanās radīs ietekmi, tāpēc var būt ieteicams mainīt ekspozīcijas laiku vai uzņemt attēlu tieši brīdī, kad vējš apstājas.

uz augšu